Młodzi czy starzykierowcy?
Ponad 22 038 598 Polaków ma prawo jazdy (dane z 2021 r.).
Średnia wieku społeczeństwa w Polsce i Europie rośnie. W związku z tym powstają propozycje o dodatkowych środkach bezpieczeństwa takich jak badania lekarskie i psychologiczne dla seniorów w wieku powyżej 65 roku życia.
Wskaźnik powodowanych wypadków na 10 tys. mieszkańców względem wieku:
Młody kierowca w Polsce to osoby w wieku 18-24 lat lub osoby posiadające uprawnienia krócej niż 3 lata — ta grupa wiekowa mimo sprawności ruchowej i psychofizycznej jest powodem największych zdarzeń drogowych.
Dlatego trudno jest zrozumieć koncentracje urzędników na grupie Senior
.
Wskaźniki udostępnione przez Policję i ubezpieczycieli nie potwierdzają, aby grupa Senior
powodowała największe zagrożenie. Przeciwnie, według statystyk są oni najmniejszym zagrożeniem na drodze i powodują najmniej wypadków drogowych.
Jeżeli myślimy o poprawieniu bezpieczeństwa drogowego, należałoby skoncentrować się na inną młodszą i bardziej niebezpieczną grupę wiekową.